vrijdag 4 januari 2013


Een armband met een betekenis, Alex and Ani


Op internet kwam ik deze armband tegen van Alex and Ani, een armband met betekenis. Elke kleur en bedel heeft een andere betekenis. Deze armband is via verschillende sites te koop, ik heb gekozen voor de Nederlandse site Bernice

Ik heb gekozen voor de Ruby armband. Dit is een mooie rode steen die als betekenis heeft: 'Energetic and dynamic. Alex and Ani noemen dit: ‘the perfect celebration of YOU!’ Energiek en dynamisch past goed bij mijn  karakter en ik vind de kleur mooi, dus deze werd het. Maar de kleur hadden ze niet voorraad, wat toch wel erg jammer was, daarom moest ik voor een andere kleur kiezen. Ik had keuze uit Rose, Emerald en Zwart. Ik vond de Emerald wel erg mooi en vond het op de foto blauw lijken, dus dit werd hem! Ook al paste de betekenis van de kleur niet bij mij: ‘Traditional and balanced, toch nam ik deze. Toen ik een paar dagen later de armband binnen kreeg, die leuk was ingepakt, leek de kleur toch meer donker groen dan 
blauw. Een kleur die ik zelf niet snel zou kopen, maar leuk is voor een keer.


De Alex and Ani armband is een ‘one size fit’s all’ armband. Het expandable wire bangle design maakt het mogelijk om de armband te verstellen in de goede maat, maar dit ging iets minder makkelijk dan verwacht. Ik heb nogal dunne polsen en de armband is wanneer je hem krijgt erg groot. Je moet de armband best een stuk verbuigen om hem passend te maken, waardoor de vorm toch minder mooi word. De armband is wel heel leuk om te combineren met andere (Alex and Ani) armbanden! 
Alex and Ani werkt met 100% recyclede materialen, dit maakt het een duurzame armband. Alex and Ani koopt de grondstoffen (schroot) bij lokale molens. En deze molens hebben het schroot ontvangen van raffinaderijen. 

De armband is €25,- zonder verzendskosten. De armband is erg leuk om met meerdere tegelijk te dragen, maar voor mij te duur. Ik vind het een mooie armband, maar niet de €25,- waard. Één armband om je arm is een beetje kaal, dus meerdere is leuker maar dan loopt de prijs hoog op. En voor de meiden met dunne polsen is deze armband niet heel handig. Maar het blijft een mooie armband! 

Liefs Nynke 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten