dinsdag 19 maart 2013


Earthlust, de mooie en eerlijke waterfles!

Water, iets waar we niet zonder kunnen, iets waar we zelfs deels uit bestaan! Het is belangrijk voor ons om genoeg te drinken en de supermarkten, kiosken, kantines etc. zijn daar goed op ingespeeld. Wanneer ik naar school ga koop  ik al snel even een flesje met drinken of een blikje. De prijzen voor een flesje lijken niet heel hoog, maar wanneer je dit vaker koopt word het toch wel veel geld. Zelf kocht ik op school of bij de kiosk op het station al snel een nieuw flesje omdat ik de andere alweer kwijt was. Maar daar heb ik nu wat op gevonden!

Deze mooie fles van Earthlust. Een mooie kleurrijke fles die in alle soorten en maten komt!


Earthlust heeft vele verschillende en leuke flessen, maar deze zijn helaas niet allemaal te verkrijgen in Nederland. Via Kitchenhugs is het wel mogelijk om aan een aantal leuke flessen van Kitchenhugs te komen! Ik heb de waterfles Poppy gekocht van Earthlust. Deze is 0,6 liter en koste €21,50 zonder verzendkosten. De afmetingen zijn 6,5 cm in doorsnede en 25 cm hoog (incl. dop).

Een 0,4 liter waterfles kost €15,50, een 0,6 waterfles kost €19,50 en een 1 liter waterfles kost €21,50. Dit lijkt misschien best wel veel geld, maar in verhouding valt dat heel erg mee! Een plastic flesje koop je en gooi je weg en daar betaal je gemiddeld €1,50 voor, dus 10 flesjes is al 1 waterfles van 0,4 liter en hier kun je veel langer meedoen.


Maar wat is er nou duurzaam aan deze modieuze fles? Deze fles is gemaakt van een hoge kwaliteit, voedselveilig roestvrij staal en is vrij van stoffen zoals BPA. De dop heeft een goede lekvrije rubberen afsluiting. Door deze fles te gebruiken in plaats van plastic waterflesjes verminderd u de afvalstroom, dit is natuurlijk veel beter voor het milieu. Er zit ook een verhaal achter Earthlust. De oprichter van Earthlust was geïnspireerd door haar oudste zoon, ze wou zijn gezondheid beschermen en zijn leefomgeving mooi houden voor zijn toekomst. Ze hebben deze flessen gemaakt en houden ervan omdat ze weten dat hun water veilig is en ze zich geen zorgen hoeven te maken om verspilling van flesjes en pakjes drinken.  De flessen zijn ethisch gemaakt in China en ontworpen en getest in California.

Ik ben zelf erg positief over de fles en heb er erg veel plezier aan. Hij zit standaard in mijn tas en zo kan ik altijd water uit een kraan tappen. Eerst vond ik hem een beetje te groot, maar ik vind het nu juist heel handig. Ik vond de fles wel wat onhandig drinken, maar ben er nu heel erg aangewend. Wanneer je het niet fijn vind drinken is het ook mogelijk om een speciale bidon dop er bij te kopen van €3 euro.

Het leuke aan de waterfles is dat je een design kan kiezen dat bij je past, waardoor het een veel persoonlijkere fles word dan een standaard flesje cola of water. Het is een leuk design en ik heb er erg leuke reacties van anderen op gehad. Een aanrader dus! 

Kusjes Nynke 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten