vrijdag 17 mei 2013



 Healthy is the new black!


Je hebt het vast al wel gehoord van iemand: ‘Ik moet weer zomer klaar worden’. Maar, wat is zomer klaar nou weer?! De meeste mensen bedenken in de lente opeens om te gaan sporten, gezond te eten en er alles aan te doen om een bikini proof lichaam te krijgen. Als je er over nadenkt, dan is het eigenlijk maar vreemd. Waarom zou je het hele jaar weinig doen en dan in de lente opeens veel?  En dan wanneer de zomer voorbij is, dan kan alles weer. Ik moet bekennen, zelf doe ik er nu voor het eerst ook aan mee. MAAR.. ik vind dat we dit niet moeten doen voor een zomer klaar lichaam maar voor je eigen gezondheid. EN het moet iets blijvends zijn. Wanneer we nu kleine veranderingen invoeren hoeven we volgende lente niet opeens drastisch aan het werk om er goed uit te zien.

Het belangrijkste is dat het niet gaat om er goed uit te zien, maar om je goed te voelen. Wanneer je je goed voelt, dan zie je er vanzelf ook goed uit! Als eerstejaars student ben ik veel ongezonder gaan leven. Ongezonder en onregelmatig eten, minder sporten, meer drinken, minder slaap en zo nog veel meer. Het studentleven is vaak niet zo goed voor je lichaam. Maar de laatste maanden ben ik daar verandering in aan het brengen. Met een paar kleine aanpassingen hier en daar leef je al snel een stukje gezonder. Niks niet zomer klaar worden, we maken ons klaar voor het hele jaar!

Nu ben ik zelf geen health guru, maar ik ga wel proberen om wat van mijn trucjes aan jullie te vertellen. Zo wil ik de komende tijd elke woensdag een studenten recept voor het avondeten online zetten. Denk nou niet dat het de meest gezonde recepten gaan zijn, maar wel met een gezonde afwisseling. Ook ga ik jullie wat meer vertellen over mijn nieuwe ‘hobby’: sporten. Ik zal jullie wat tips en trics geven waarbij je niet te veel hoeft te doen, maar waar je wel motivatie en inspiratie van krijgt.  Je moet je hele leven doen met het lichaam dat je nu hebt, dus je kunt er maar beter goed voor zorgen! 

Je kan het! Liefs Nynke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten