zondag 29 september 2013

Vintage per kilo!

Het is helemaal hip, hot en happening: je kleding betalen per kilo! Ik ben afgelopen zaterdag naar WORM in Rotterdam gegaan om vintage te gaan winkelen en te betalen per kilo.

Samen met een vriendin ging ik richting Rotterdam en met dank aan 9292.nl waren we heel snel bij de WORM. De WORM is een instituut voor avant-gardistische recreatie in Rotterdam. Je hebt er echt werkelijk alles! Een kunstenaarscollectief, een podium, een winkel, een bar en nog veel meer! Worm uit zich in allemaal verschillende manieren. Ze hebben film, radio, concerten, cursussen, party's, workshops en nog veel meer. Maar zaterdag hadden ze hun 2e editie van de Vintage Rebel, een vintage kilo sale fest! (Check de aftermovie van de 1e editie hier).




Dit klinkt als een droom van elke vintage lover! Het concept is heel makkelijk. Er is een zaal vol met vintage kleding die steeds wordt bijgevuld, verder is het net als gewoon winkelen! Je zoekt tussen de kleding wat jij leuk vindt en als je wat leuks gevonden hebt, vertrek je naar de kassa. Daar wordt je kleding gewogen en per kilo betaal je €15,-. Heel makkelijk en super gezellig. Vintage kleding is een gave manier om oude kleding opnieuw te gebruiken. Tegenwoordig wordt kleding heel makkelijk weggegooid, maar waarom zou je dat doen als je ook iemand anders blij kan maken met jou kleding?


Bij WORM aangekomen, dook ik de kleding in. Je kan het zo gek niet verzinnen of ze hadden het wel. Spijkerblouse, leren rokjes, old school truien en kicken gympen! Na wat dingen gepast te hebben, heb ik gekozen voor een paar All-Stars en een spijkerblouse. Bij de kassa werd het dan gewogen en betaal je per kilo. Ik had 1,13 kilo en betaalde dus maar €17,-!

 En voor de liefhebbers is er vanaf 10 uur een feest! Shoppen en dansen, kan het nog beter? SHOP TILL YOU DROP & DANCE TILL YOU CAN’T STAND! Vintage Rebel kilo sale fest is een enorm leuke manier om kennis te maken met de vintage wereld en om leuke 'nieuwe' kleding te kopen. Met een beetje creatieve mindset krijg je de leukste outfits en kun je met de kleding leuke DIY's doen. Ik ga proberen mijn 'nieuwe' All Stars te verven, dat zal ik later met jullie delen!



Naast Vintage Rebel in Rotterdam heb je ook Vintage per kilo in Amsterdam en misschien nog wel meer in Nederland. Weet jij nog een plaats waar ze vintage per kilo verkopen? Comment dan op dit bericht. 
Check de site of facebook, en wie weet zien we elkaar op de volgende editie?! 

-XOXO-



Geen opmerkingen:

Een reactie posten