zondag 22 september 2013


Show je kleding, ga hardlopen! 


Running, het is een echte hit in Nederland! Door heel Nederland zie je overal mensen 'rennen'. Zelf doe ik het ook graag, maar ik heb ook wel eens een schop onder mijn kont nodig om te beginnen. Maar nu heb ik een enorm leuke boost om te gaan rennen, KLEDING! Goede sport kleding maakt het sporten een stuk leuker. En wat is nou leuker dan sportkleding die ook nog eens goed voor het milieu is?!

Ik heb de Nike Running Tank geprobeerd van gerecyclede materialen. Dit is een shirt met daarin een sport bh. De bh en de voorkant van het shirt zijn van 88% gerecyclede PET flessen! Het paneel aan de achterkant van het shirt is voor 90% gemaakt van recyclede PET flessen. Ook is het shirt gemaakt met een speciale Dri-FIT formule, dit betekend dat de stof beter het zweet transporteert. Het zweet wordt naar de oppervlakte vervoerd en verdampt dan. Het helpt je droog te blijven en daardoor loop je erg comfortabel. 


Klinkt allemaal erg mooi, maar is het ook echt zo? Ik heb het getest door het shirt te dragen bij de Vredesloop in Den Haag (5K). Zelf zweet ik altijd als een otter als ik aan het hardlopen ben en vooral bij mijn sport bh en op mijn rug heb ik het gevoel dat het zweet niet afgevoerd wordt. Maar met dit Nike Running shirt heb ik daar helemaal geen last van! Het shirt heeft een fijne pasvorm en de bh zit erg fijn. Door de speciale textuur van het paneel aan de achterkant word je zweet goed afgevoerd en blijft je rug ook daadwerkelijk een stuk droger. 

Ik vind het een super fijne top om in te lopen! Door de goede pasvorm van het shirt heb je amper door dat je een shirt aanhebt. De Dri-FIT formule werkt ook daadwerkelijk en houdt je comfortabel tijdens het lopen. Je hoeft dan ook niet aan je shirt te denken, maar je kan je volledig om het hardlopen focussen. Het shirt heeft op de rug 2 vakjes zitten waar je voor de langere afstanden water flesjes en gelletjes in kan doen. Het enige nadeel van het shirt vind ik dat het een beetje omhoog kruipt. Het is bij mij net niet strak genoeg aan de onderkant, maar dit verschilt natuurlijk ook per lichaam.


Ik heb het shirt in de kleur blauw met oranje randjes die een vrolijk effect aan het shirt geven. Het shirt is ook in andere kleuren verkrijgbaar. Het shirt is bij Nike webshop helaas uitverkocht (ik zal wel één van de laatste gehad hebben), maar is nog wel bij andere winkels en webshops te koop!  Bijvoorbeeld bij Zalando (€35,95) of bij Keller sports (€35,90). Het shirt verschilt ook in de prijs per webshop. De originele prijs is €44,95, maar bij veel webshops is die in de aanbieding. Heb je liever een broek dan een sporttop? Dat kan ook, lees hier een review van een super leuke trainingsbroek van Nadia! 


Ik vind het een top aankoop. Goed voor het milieu en goed voor mij! Het geeft mij een boost om naar buiten te gaan om te sporten en mijn nieuwe outfit aan iedereen te laten zien! 

Liefs Nynke





1 opmerking:

  1. Hi Nynke,

    Wat een leuke blog! Ik heb deze gevonden via MyStyle, met wie ik contact heb voor mijn eigen site met duurzame producten www.mend-fair.nl. Ik heb jouw blog daarop doorgeplaatst. Ik hoop dat je dat ok vindt, zo niet laat het me weten!

    Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen