vrijdag 9 november 2012


Dip Dye trend zonder verven! 



Jullie kennen de trend vast wel, Dip Dye. Je ziet de laatste tijd veel artiesten met felle kleuren in hun haar. Een iets rustigere variant daarvan is de Dip Dye. Er zijn veel verschillende varianten van Dip Dye. Je kan ervoor kiezen om al je plukken een kleur te geven of om een paar plukken te kiezen. Je kan gaan voor een felle of een pastel kleur. En je hoeft het niet bij 1 kleur te laten! Je kan het zo gek maken als je zelf wilt en je kan er alle kanten mee op. Maar voor de ladies die, net als ik, het iets te gewaagd vinden om hun haar in een opvallende kleur te verven heb ik een leuke en kortdurige oplossing!

De Dip Dye met krijt! Ik vind het super leuk en ga het zeker vaker doen.

Wat je nodig hebt:

Krijtjes in de kleur die je wilt (Ik heb ze bij de Blokker gekocht)
Handschoenen
Water

Handschoenen zijn niet perse nodig, maar wel handig! Je handen komen anders nogal onder de krijt te zitten.  Je neemt een pluk van je haar en deze maak je nat met water. Dan neem je je krijtje en ga je je haar als het ware inkleuren. Hiermee ga je door totdat je de kleur goed genoeg vind. En zo ga je verder na de volgende pluk! Super simpel dus en een leuk resultaat. Vooral bij lichte haarkleuren zie je het effect goed. En na een keer je haar goed wassen is de kleur weer weg! Het is dus een korte variant van de Dip Dye. Heb je nog meer uitleg nodig kijk dan naar dit filmpje op youtube: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QhRK9F_I2wg

Ik heb gekozen voor een lichte kleur roze en heb maar een paar plukjes gedaan. Ik wou eerst even testen hoe het eruit zou zien en dit is het resultaat!

xoxo Nynke 



1 opmerking: